Requisitos
- Persones que compleixin 17 anys o més dins l'any natural 2022.
- No tenir cap altre requisit d'accés.
Tasas
P40 .
Taxa per a proves d'accés a cicles formatius d'FP. -
Telemàtica (https://www.atib.es/TA/Modelos/Tasas046.aspx?lang=ca).
Documentación a presentar
1.Sol·licitud.
2. Per acreditar que no es reuneix cap altre requisit que permeti l'accés directe als cicles formatius de grau mitjà s'ha d'aportar una declaració responsable.
3. Per acreditar el pagament de la taxa corresponent s'ha d'aportar el model de document d'ingrés 046 o si escau, la documentació per acreditar l'exempció total o parcial del pagament d'aquesta taxa.
4. Per acreditar el requisit d'edat s'ha d'aportar original i còpia del document oficial d'identificació (DNI, passaport, etc.).
5. Les persones que tenguin determinats requisits que els permetin estar exempts de fer una part o matèria de la prova han d'aportar, a més, la documentació justificativa (s'ha de presentar l'original i una còpia de cada document perquè el centre receptor la compulsi).
6. Les persones que tenguin alguna part de la prova d'accés superada i sol·licitin que la qualificació d'aquesta part es tengui en compte per al càlcul de la qualificació final de la prova, han d'aportar el certificat que ho acrediti.
7. Les persones que sol·licitin l'adaptació de les condicions en què s'ha de desenvolupar la prova perquè poden acreditar que tenen necessitats educatives especials o dificultats específiques d'aprenentatge (dislèxia, disortografia, disgrafia, discalcúlia, etc.), han d'aportar algun dels documents justificatius.
Modelos:
Plazo máximo
Fins al 17 de març de 2022.
Forma de presentación
De acuerdo con lo establecido en el artículo 16.4 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del procedimiento administrativo común de las administraciones públicas, puede realizar el presente trámite a través de uno de los siguientes canales (entre otros):
a) De manera telemática (*obligatorio para los sujetos obligados a relacionarse electrónicamente con las administraciones por el artículo 14.2 y 3 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, y opcional para a las personas físicas), haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.
b) De manera presencial (sólo para personas físicas), en cualquiera de las oficinas de registro de la Administración Autonómica, de la Administración General del Estado, del resto de comunidades autónomas o de las entidades que integran la Administración Local. Puede consultar las direcciones de todas las oficinas de la Administración Autonómica.
c) Además, también puede enviar la documentación por correo postal (solo para personas físicas). En este caso, debe presentar los documentos en un sobre abierto, a fin de que el personal de la oficina de Correos pueda indicar, mediante el sello oficial, el lugar, la fecha y la hora exacta en que se ha efectuado el registro. Estos datos también quedarán anotadas en el resguardo justificativo de la presentación.
*Los sujetos a los que se refieren los apartados 2 y 3 del artículo 14 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, están obligados a relacionarse a través de medios electrónicos con las administraciones, por lo que, de conformidad con lo establecido en el artículo 68.4 de la referida Ley, si alguno de estos sujetos presenta su solicitud presencialmente, la Administración Pública le requerirá que la subsane mediante la presentación por vía electrónica.
Órgano competente para la tramitación
Direcció General de Formació Professional i Ordenació Educativa
Contacto
Servicio o Sección responsable
Servei de Planificació i Participació
C/ del Ter, 16, Ed. Alexandre Rosselló Pastors (Polígon de Son Fuster, 2a planta).
Tel.: 971177773
(apiza@dgfpieas.caib.es)